מאמרים

האם כדאי לאפשר לילדים צעירים להשתמש במחשב האישי? - חלק 2

שלב ההתפתחות הראשון של הילד מגיל אפס ועד גיל שבע מאופיין בבניית היכולות לרכז את תשומת הלב בפעילות מוגדרת למשך זמן רב. מכיוון שמרבית אפליקציות המחשב מגרות מספר רב של חושים בעת ובעונה אחת הן מהוות מעין 'מנת יתר' של אינפורמציה קולית וויזואלית. גודש האינפורמציה החושית עלול להביא או למצב של סינון קלט חושי שיוביל לאדישות או למצב שבו התגובות לגירויים חושיים שונים יהיו לא פרופורציונאליות בעוצמתן. בין גילאי שבע לתשע מפתחים הילדים את היכולת לגבש תוכניות פעולה הגיוניות ולתכנן את פעולותיהם בהתאם. מכיוון שמרבית שמושי המחשב מתווים מראש את דפוסי הפעולה הדרושים הם עלולים לשבש שלב התפתחותי זה.

עד כמה רצוי לחשוף את הילדים למחשב האישי עד לגיל תשע?

התשובה הפשוטה לשאלה זאת היא עד כמה שפחות. מאמר זה אינו בא בשום פנים ואופן לצאת בצורה כללית כנגד השימוש במחשבים. נהפוך הוא, השימוש במחשב ובאינטרנט פותח בפנינו ובפני ילדינו אופק נפלא. עם זאת, חשוב מאוד לאפשר את השימוש במחשב עבור הילדים רק בשלב שבו יכולות הקריאה והכתיבה שלהם כבר מבוססות ויכולות הקשב והריכוז שלהם כבר גבוהות דיין ואינן יכולות להיפגע בצורה משמעותית.

המאמר מוגש לציבור בחסות תאגיד id scanner   

חזרה לחלק ראשון